Αγάπη και Ανοχή. Αμετροέπεια, το μικρό και το μεγάλο / Ηλίας Σταμπολιάδης*

Η ανικανότητα του να μην μπορεί κανείς να διακρίνει το μικρό από το μεγάλο ή το λίγο από το πολύ ο Πλάτωνας το ονόμαζε ανισορροπία και ο Αριστοτέλης αναζητούσε την μέση οδό. Ο Χριστός έβλεπε υστεροβουλία που την καυτηρίασε λέγοντας στους Γραμματείς και τους Φαρισαίους ότι διυλίζουν τον κώνωπα ενώ αφήνουν την καμήλα να περάσει.

Στις ημέρες μας μία Βουλευτής , προφανώς θρησκευόμενη, χαστούκισε μέσα σε Ναό μία συνάδελφο της γιατί ψήφισε υπέρ του γάμου των ομοφυλοφίλων, πράγμα που συνιστά χειροδικία και αρμόδια να την κρίνει είναι η δικαιοσύνη που λειτουργεί με κοσμικά, νομικά κριτήρια.

Επειδή και η Εκκλησία είναι αντίθετη με το νομοσχέδιο που ψηφίστηκε για τον γάμο των ομοφυλοφίλων  και για να μην φανεί ότι υπερασπίζεται τέτοια αδικήματα, που γίνονται από πολίτες για θρησκευτικούς λόγους, ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών έσπευσε να προλάβει και καταδίκασε την πράξη αυτή ως εάν το να μην εγκρίνει κανείς τον παρά φύση  γάμο των ομοφυλοφίλων σημαίνει ότι συνηγορεί με πράξεις χειροδικίας. Έκανε δηλαδή αυτό που λέει ο λαός φύλαγε τα ρούχα σου για να έχεις τα μισά και το κάλυψε με την δικαιολογία ότι η Εκκλησία είναι αγάπη και δεν εκδικείται.

Φυσικά και η Εκκλησία δεν εκδικείται αλλά καλεί αμαρτωλούς προς μετάνοια η οποία αποτελεί προϋπόθεση αποδοχής του αμαρτωλού ενώ η ανοχή της αμαρτίας συνιστά αναγνώριση της αν όχι συμμετοχή σε αυτήν. Ο γάμος των ομοφυλοφίλων συνιστά παραβίαση της φύσης και βλασφημία κατά  του Δημιουργού. Λένε οι Πατέρες της Εκκλησίας ότι ο Θεός δημιούργησε τον κόσμο διά του Υιού εν Πνεύματι Αγίω, δηλαδή ο κόσμος είναι δημιούργημα της Αγίας Τριάδος και επομένως κάθε παράβαση  της δημιουργίας συνιστά αμαρτία (αστοχία) και ο παραβάτης δεν έχει θέση στην Εκκλησία η οποία τον καλεί να μετανοήσει και να έλθει προς αυτήν. Η μετάνοια αποτελεί προϋπόθεση αποδοχής στους κόλπους της Εκκλησίας ενώ ο παραβάτης της δημιουργίας θέτει ο ίδιος τον εαυτό του εκτός αυτής. Μπορεί η Εκκλησία να δείχνει κάποια ανοχή προς τους παραβάτες μέχρι να μετανοήσουν αλλά δεν πρέπει να έχει ουδεμίαν ανοχή προς αυτούς που νομιμοποιούν την παράβαση και για τον λόγον αυτόν όλοι όσοι πρότειναν και όσοι ψήφισαν υπέρ του γάμου των ομοφυλοφίλων πρέπει να γίνουν αποσυνάγωγοι. Η Εκκλησία πρέπει να κρίνει με τον νόμο του Δημιουργού και ας αφήσει την Δικαιοσύνη να κρίνει τα πλημμελήματα και τα ποινικά αδικήματα. Αυτό θα σήμαινε Σταυρό για το ιερατείο που προφανώς δεν θέλει να τον σηκώσει και ας διδάσκει ότι η σταύρωση είναι προϋπόθεση για την Ανάσταση. Εξ άλλου η πολιτεία έχει θεσμοθετήσει το σύμφωνο συμβίωσης που λύνει τα προβλήματα της καθημερινότητας των παρά φύση συμβιούντων ατόμων.

*Μηχανικός Μεταλλείων, Μεταλλουργός, τ. Καθηγητής Πολυτεχνείου Κρήτης

 

Θα χαρούμε να ακούσουμε τις σκέψεις σας

Αφήστε ένα σχόλιο

Το Ρωμαίικο
Logo

Ραδιόφωνο του Ρωμαίικου