Μιλά για τους κοινωνιογλωσσολόγους που θέλησαν να χτυπήσουν την άρχουσα τάξη χτυπώντας την άρχουσα γλώσσα. Δικό μου παράδειγμα: «Στις 3 του Ιούνη θα γίνει μάζωξη». Μιλά για την κατάργηση των τόνων και των πνευμάτων και των Αρχαίων που οδήγησε στην κυριάρχηση του λειτουργικού αναλφαβητισμού και την επικράτηση των γραικυλικών, ήτοι των greeklish.
Τέτοιοι επιστήμονες γλωσσολόγοι, ιστορικοί, φιλόλογοι υπηρετούν την τεχνοεπιστήμη, την επιστήμη του τεχνοκράτη που είναι γνώση άνωθεν επιβαλλόμενη. Κι επιβάλλεται εύκολα, διότι κατά τον συγγραφέα οι εκπρόσωποι της τεχνοεπιστήμης υπηρετούν το κέρδος και την ιδεοληψία και φορείς που ελέγχουν τα ΜΜΕ. Έτσι ζούμε στην εποχή της επιστημονοκρατίας, της δικτατορίας των ειδικών. Δεν αποφασίζει ο λαός, αλλά επιτροπές ειδικών (Πρέσπες, Ελλάδα 2021 κ.ά.).
Παραπέμπει σε πλήθος στοιχείων για την ανθελληνική προπαγάνδα που ασκείται συστηματικά στις «ελληνικές» Φιλοσοφικές Σχολές.
Τονίζει μάλιστα ότι η απόκτηση πτυχίου δεν προστατεύει από την άγνοια και την ηλιθιότητα. Θέλουμε όλοι πτυχίο για να ταΐσουμε τη ματαιοδοξία μας κι ας μην έχει αντίκρισμα σε γνώσεις και αξία. Την άγνοια καλύπτουμε με πείσμα (Ο Ουγκώ έλεγε ότι το πείσμα είναι πιασμένο στην ουρά της βλακείας), με δυσνόητο λόγο, επιστημονικό ερμητισμό, νεολεξίες…
Ο συγγραφέας επιμένει στην κυριαρχία της ηλιθιότητας που εκδηλώνεται με τρεις τρόπους: την ιδιωτεία, το να βλάπτεις χωρίς λόγο και την μπουρδολογία. Την ηλιθιότητα θεωρεί χειρότερη από την κακία, όπου βλάπτεις με λόγο, αλλά χειρότερη κι από το ψέμα, όπου η αλήθεια αναγνωρίζεται μεν, αλλά συνειδητά διαστρέφεται.
Τονίζει σε πολλά σημεία ότι η θεαματική ανάπτυξη των ασιατικών χωρών οφείλεται στη σπουδαιότητα που δίδουν εκεί στα ανθρωπιστικά μαθήματα, που είναι εξαιρετική πηγή καλλιέργειας της φαντασίας, η οποία αποτελεί τη βάση κάθε δημιουργίας. Ότι η τεχνοκρατική εξειδικευτική μανία οδηγεί στον εκβαρβαρισμό της κοινωνίας, αφού στόχος της εκπαίδευσης δεν είναι η αποφοίτηση των νέων με αρμονική προσωπικότητα, όπως ήθελε ο Αϊνστάιν. Η σκέψη υποκαταστάθηκε από τη γνώση.
Η λογικοκρατία και η ακύρωση του μυστηρίου, ο ατομικισμός, η ουδετεροποίηση των εθνών θρησκευτικά και γλωσσικά, η κυριαρχία της ανορθογραφίας, οι πολλές γνώσεις αλλά η λίγη σκέψη, η πρωτοτυπία που δεν μένει πιστή στους πρώτους τύπους, στα αιώνια πρότυπα, η αγλωσσία που ακυρώνει τη σύνδεση με τη σοφία των τεθνεώτων και καθιστά αδύνατη την επικοινωνία με τους ζώντες, η άγνοια και η ηλιθιότητα των πολυπτυχιούχων της πολυπολιτισμικότητας, η ανυπαρξία κοινού κώδικα αξιών και συμπεριφοράς, η κυριαρχία της λογικής και της επιθυμίας και ο εξοβελισμός της ηθικής είναι βασικά αίτια για το ότι όχι μόνο δεν έχουμε γεωπολιτική αλλά ούτε καν πολιτική. Γράφει χαρακτηριστικά: στο εσωτερικό το κράτος συμπεριφέρεται ηγεμονικά με την επιβολή, ενώ στο εξωτερικό φοβικά.
Μπορεί σήμερα τα παιδιά να είναι πιο πληροφορημένα ή ευφυέστερα, είναι όμως ακαλλιέργητα. Κι όποιος δεν καλλιεργεί την ευφυΐα του είναι ή θα γίνει βλάκας. Οι Ασιάτες κρατούν τα πολύπλοκα συστήματα γραφής τους και μάλιστα σε επίπεδο καλλιγραφίας οξύνοντας έτσι τον νου τους και καλλιεργώντας την πειθαρχία της σκέψης. Η γλωσσική πολυπλοκότητα, τονίζει ο κ. Μούρτος, απαιτεί πειθαρχία της σκέψης, που οδηγεί στην οξύνοια και προκαλεί απεριόριστο θαυμασμό στους τρίτους· αυτό μεταφράζεται σε γεωπολιτική υπεραξία.
Με την επιβολή του μονοτονικού, όπως πολλές έρευνες έχουν αποδείξει, παρατηρήθηκε σημαντική αύξηση της δυσμάθειας και της δυσλεξίας. Χάθηκε η πειθαρχία της σκέψης που είναι βάση της δημιουργίας και της καινοτομίας, που συνδυάζει την πολυπλοκότητα με την ευελιξία και την ακρίβεια.
Ο λόγος έγινε φλύαρος και απείθαρχος τροφοδοτώντας και μια λαβυρινθώδη γραφειοκρατία που εξαϋλώνει κάθε ίχνος δημιουργίας. Γι’ αυτό και ο συγγραφέας μας θυμίζει τη φράση του Λένιν: Αν θες να κατακτήσεις έναν λαό, κατάστρεψε τη γλώσσα του. Γι’ αυτό και οι Σκοπιανοί, για να μην κατακτηθούν, βάπτισαν το βουλγαροσερβικό ιδιώμά τους «μακεδονική» γλώσσα. Και τώρα, όταν εμείς θα θέλουμε να μιλήσουμε για Καστοριά ή Φλώρινα δεν θα μπορούμε να λέμε Βόρεια Μακεδονία…
https://www.facebook.com/100007297928862/posts/pfbid02EpYb1vWUZ6YwfG79X5yCwXdkkuWhPx6SPvgckS8V6Vw5YvfXc5DBenU1bbFtMLbsl/